Thursday, April 8, 2010

~ TrAnQuiLiZeR ~



~kyra najwa~

Hye..saya Siti Khadijah bt Ab Wahab..biasenye family memanggil saya dengan panggilan Siti..& kwn-kwn skolah lame pula akn mmanggil sy dngn nama Khadijah or djah..sy dilahirkan pda 18 julai 1986 di Hospital Sultanah Aminah & dibsarkan di Kg Melayu Majidee,Johor Bahru.sy ank ke-6 dri 7 orng adik beradik...cita-cita sy bknlah tuk mjadi seorang jururawat...tapi hndak mnjadi seorang guru..tp xde rezeki.mngkin disebabkn ahli keluarga sy yang tlibat dlm bhgian medic mybbkn sy tdorong tuk msuk di sini...sy msuk INSTEDT nie pada 2008 mse tue umr 22 thn..sbelum tue slps spm sy mgambil stpm dan kemudian bekerja di sebuah klinik swasta di johor bahru selama 2 thun....saya tak tpkir pon utk blajar lg..agknyer dh tkdr sy di sini dan bjmpe ngn kwn2 di INSTEDT..lagipon sy blaja tuk mak & ayah selaen 2 sy nk lari dr khdupan yg byk knngan sdih sy..mmg sronok,mcm2 knangan phit& manis kt sni.. sy byk blaja mgenai erti KAWAN..& disini lh sy mjadi seorang yg lbh tabah dlm apa2 dugaan..biaselah stiap org takkan lari dr masalah.sy mgenal rmai kwn2 disini & ada diantara mrka tmpat suka & duka sy.klau sy ade mslh die lh tmpt sy mgadu dan meluahkan sgalanye..terima kasih krana sudi mjadi kwn baek sy..kpd mreka yg sy prnah myakiti hati mreka,sy mmohon maaf..& sy berhrap kita smua akn berjaya didlm Exam LJM & akn mjadi seorng jururawat yg berjaya...amin...
email saya kyra_najwa1986@yahoo.com. hmm kenape saya guna name kyra najwa..sbb. biarlh rahsia.




~ Ziela ~

hAi....nAme aku n0razila Binti Arshad...org Pgl aku zila..Aku berasal dR aLor StAr ,kdh..umur aku 20 thn..hEhe..tp umur 2 mse thn 2007 la..heeeee..akU ameK kos nursing kT iNSteDt..emm knpe aku plh nURsinG????sbb aKU d pakSa?? x jgk..sbnrnye mak aku yg srh..aKAk aku pun sme,,yela srh ikt jejak die la knOn..kte nye sng dpt keje? Btl ke x kte tGk la nti ea..Mdh2an bjye..biLa dAh adE kAt cNI aku dAh mula serasi Dgn Kos Yg aKu amEk ni..Org Kate x knL Mka x Cinta..alhamdulillah la kAt cNi aku gmbiRa dPt Kwn2 bru shga skrg kteorg msh kEkAl bersame..mreKa antaranye ialah..heee..ida,nisa,yati n ct..aKu arp prshabatan kmi ni bKn la skdr dKt cni je dAn SmOga ia kekal wat slma-lmanye..Amin..

aKu ade iMpian n hARapAn yg mSh blM aku KeCapi..huhuhu..nak Tahu x Ape?? Emmm bak kate Dato Ct nURhaLizA dLm lgu Die..BiarLA rHsia..tGu n lht la nti ..hEHeee.. (‘’,)..




~ ieda ~

Assalamualaikum…haii kwn2 sume..kat sini nk citer serba sedikit tentang diri sye..sye Ct Faridah Hussain. umUr 22tahun..belum 23 tau..hehe..1 disember 2010 nie,,genaP la 23 tahun..Kat sini kwn2 gelarkan sye ‘IDA’.. nme pgilan kat umah ‘DEK MEK’ :-)..ala2 kelantan gitu.. tapi sye tak di lahirkan di sana pun. Tempat lahir sye di Pahang.. mak n ayah berasal dari Kedah dan sekarang sye menetap di N9..sye nie orgnyer agak pendiam. Tapi kalau dah bersembang dan rapat dengan seseorang memang banyak mulut jugak..betul tak my geng? Hehe..

CiTa-ciTa? Asalnye cite2 sye nk jadi PeGuam N Polis..cite2 masa kecikla. Tapi,, bile dh boleh berfikiR nie rasa mcm tak layak je nk kejaR cite2 tu...Nurse? siket pun tak tersenarai daLam cite2 hidup sye.. nie sume berkat dOa ibubapa N teMan IsTiMewa ;-) dan harapan mrKa nk tgOk sye pakai ‘UnifOrm PutiH’ dan boleh MeRawat mRka bila saKit.. Utk mengotakan HaRapan Mrka akHrnye sye menjejaKkan kaKi kat INSTEDT..sebaGai seOrg pelaJar JuruRawat..!!

SeKrg sye dh mula minat dGn keRjaya Nurse.. kerja nie mulia dan dapat memBantu Org yg memerLukan.smge daPt mjDi seOrg jururaWat yg bertaUliah dan BerdedikaSi. MatlamT Hidup sye,,sye nk berjaYe dalam BiDang KejuRurawatan nie..alG2 dah amik BiDang nie sye akan teruskan kerjaya DaLam biDang nie jugaklah..haRap Kwn2 daPat MenDoAkan kejayaan sye..

paDa Kwn2 yg teRcinte yg mengeNali diri nie, samaAda raPat atau Biase2 jer..kat sini sye nk mohon BerJuta2 kemaaFan andai teRkasar baHasa, teRguris perasaan, TeRngumpat tak semena2, teRlebih kata2 n mcm2 TER lagilah...sye Insan biase..tak peRfect dan SenTiase maLakukan kesiLapaN..haRap kwn2 dapat MaaFkan diri ini...

aKhir kata daRi sye,,,,

SeMoga kite smua berjaya dLm LJM dan BerjaYa mendaPat tempaT di aLam PeKerjaan nti,,dan menjaDi seOrg juRuraWat yg penUh dGn ’AseT’ Dalam sesebuaH hoSpital..bKn mnjDi ’LiabiLiti’..Lalu di buang bila2 masa sahaja..

GuD LuCk To All My Fwenzzz...



~ NiSa ~

Hei! I'm khairunnisa bt mohd abdul latif .I'm 21 years old and come from felda bukit batu kulai johor. I'm a simple gurl with complicated mind..I luv them who luv me..who mess with me..I just ignored them....coz nobody perfect. So i juz fogive all the mistake that what they have done to me. I already have my own blog....U all can join and be my follower if u all want...(xnak pon xpe...hehe=p).nisa_mizie@yahoo.com. I hope i will be what i want to be... =) it's not easy.... but i will do the best i can...i will not destroyed my family hope and me also..so...let's do the best as we can.....GAMBATTE!!!






~ Yatie ~

Haiiii saya mariati laruna tetapi mmbr kt class gil yatie..nme kg sye’ tiNg’sye berasal dari sabah..umr? ermm pling muda antara geng2 sye hehe2….sye sorg yg agak pendiam tetapi kadng2 ade gak gila2 dy…ade yg ckp sye ne mke ketat…. wlpn sye ne mke ketat tetapi hate sye tetap baek… 2 pd dri sye xtawla pd org laen…suke citer korea.lgu, n pelakon korea…kerjaya sebagai nurse adlh bkn plhan sye ttpi adlh dsbbkan oleh mak sye yg nk sye jd seorg nurse…kerana ms dpn yg cerah dan ingin ngok ank dy brjaya…itulah sbbnya sye dok bljr kt instedt….. email riati89@yahoo.com..ermmm k r… 2 jela xtaw nk citer pe g..AraiMaytE





2 comments: